Dag 5 - Hermanus

9 mei 2019 - Sandbaai, Zuid-Afrika

Na de diverse wijnproeverijen van gisteren was het vandaag alweer tijd om Stellenbosch te verlaten en verder te reizen naar Hermanus. Maar we zijn niet in een rechte lijn naar het zuiden gereden. De dag begon met een ontbijtje in Rivierbos Guesthouse in Stellenbosch waarna we een kleine wandeling gemaakt hebben door het dorp. We zijn begonnen in de Dorpstraat en zijn zo door het mooie centrum verder gelopen naar de grote kerk. Hier zijn we nog even naar binnen gelopen om te kijken. Maar we werden bij de deur opgevangen door een medewerker van de kerk die ons wel even snel wilde rondleiden. Dat hebben we gedaan maar heel snel ging dit niet. Deze man had alle tijd en heeft ons de mooie glas-in-lood ramen laten zien en het nodige uitgelegd over het ontstaan van de kerk. De man sprak Afrikaans en als hij niet te snel sprak was dit te volgen. Hierna zijn we nog een stukje verder gelopen en hebben we de ochtend in Stellenbosch afgesloten met een bezoek aan Oom Samie Se Winkel en een kopje koffie. Daarna was het tijd om verder te gaan naar de volgende bestemming Franschhoek.

1A476F8E-6102-4222-B1B2-1C62493F8213B0C6DA1C-F3E6-4D1F-869E-F582B1344AFF

De weg naar Franschhoek staat vol met wijnhuizen, we hadden er dus zo maar nog een wijnproeverij aan kunnen plakken vandaag. Maar dat hebben we niet gedaan. We zijn door een schitterende omgeving van bergen en wijnhuizen naar Franschhoek gereden. Daar hebben we de auto geparkeerd en zijn we een rondje door het dorp gaan lopen. Ook hier weer heel veel oude gebouwen met een heel gezellige uitstraling. Inmiddels hadden we ook al behoorlijk honger gekregen dus was het tijd om ook de inwendige mens te versterken. We zijn daarom even op een terrasje neergestreken om even iets te eten, lekker in het zonnetje genieten. Na de lunchpauze zijn we vanuit Franschhoek doorgereden richting Hermanus. We hebben hiervoor de Franschhoek Pas genomen wat een schitterende slingerende weg is door de bergen met hele mooie uitzichten. Af en toe zijn we gestopt om hier een foto van te maken. Na de pas was het tijd om verder te rijden richting Viliersdorp en Botrivier om vervolgens aan te komen in Hermanus. Hier hebben we onze Bed and Breakfast opgezocht en zijn we hier naartoe gereden. Bij aankomst werden we zeer hartelijk ontvangen en werd uitgelegd waar alles was.

FD0DB05C-4883-4D1F-A45A-647812867AC92A945C39-DA80-4535-B2CA-C4A2E7A994E9270EC84A-97F9-4ADB-96F6-DEA65BB2D7B7EBB11BA3-2B82-4DAA-AA8C-3618FE61BDBAC674A0F5-E1A3-4A77-BCFD-8294201C2CAD

Het uitzicht is hier echt geweldig. Vanuit ons bed hebben we uitzicht op de oceaan recht voor de deur van onze B&B. Je kunt het bijna niet mooier treffen. Na een kopje koffie op het balkon zijn we vertrokken om nog een kleine wandeling te maken op advies van de medewerker van de B&B. Dit was een wandelpad langs de oceaan met hele mooie uitzichten en plaatsen om mooie foto’s te maken. In het seizoen kun je hier vanaf de kant ook prima walvissen spotten, helaas begint dit seizoen pas in juni en zijn er op dit moment nog geen walvissen te zien. Na onze wandeling nog even de koffers ingepakt want morgen moeten we al vroeg weg richting het vliegveld want de reis gaat verder richting Durban. Maar niet voordat we nog even lekker gegeten hebben, de B&B had voor ons al een tafel gereserveerd bij een plaatselijk restaurant. Dit was echt super aardig. We hebben hier dan ook heerlijk gegeten en ook nog eens niet duur. Inmiddels zijn we weer in de B&B en zitten we de blog te schrijven. Hierna snel slapen want morgen moeten we al vroeg naar het vliegveld.

8C988D11-3A67-4B6F-B515-9D3514ABF430BD30BA25-1167-4539-9236-BF8405756A5FF9256E8F-F698-4E0A-8C39-7646AE6F424941BC35A4-24F9-4CD3-812C-782A37F6B6B616B236A3-72B0-453B-A174-605FD83C4C5B

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Sjak:
    10 mei 2019
    Wat een mooie avonturen maken jullie mee! Ook mooie foto’s overigens! Geniet ervan! 👍🏻🎉🍀