Dag 7 - St Lucia

11 mei 2019 - St Lucia, Kwazulu Natal, Zuid-Afrika

Het is alweer de 7de dag van onze reis door Zuid Afrika en we genieten volop. Vanmorgen zijn we wakker geworden in de B&B Buya Futhi in St Lucia en hebben we genoten van een lekker ontbijt. Na het ontbijt zijn we in de auto gestapt om nog even snel een boodschap te doen voor de lunch van vandaag. We gingen vanmiddag namelijk zelf met de auto een wild park in dus was het handig als we de lunch konden meenemen. De boodschappen waren snel gedaan en het was tijd om naar de vertrekplaats van de excursie te gaan. We hadden voor vanmorgen een excursie geboekt om met een boot het meer van St Lucia op te gaan om Nijlpaarden en Krokodillen te bekijken. Dit is meer dan geslaagd. We vertrokken met een boot met aanboord een klein gezelschap, we hadden dus plaats genoeg op de boot om alles goed te kunnen zien en foto’s te maken. Nadat de boot vertrokken was hadden we binnen een paar minuten de eerste Nijlpaarden al in zicht en we konden met de boot echt super dichtbij komen. De Nijlpaarden stoorden zich totaal niet aan de boot en lagen lekker rustig in het water te knorren. Die beesten maken nog behoorlijk wat herrie. We gingen weer verder op zoek naar een andere groep, maar niet voordat we nog even gestopt waren bij 2 Krokodillen die op de kant lagen te zonnebaden. Net voordat we bij de tweede groep Nijlpaarden kwamen zagen we nog een visarend in de boom zitten. De 2 uur op de boot vlogen voorbij met al de Nijlpaarden die we gezien hebben. Net voordat we terug waren bij de vertreklocatie zagen we er zelfs nog 2 stoeien met elkaar. De bekken bijna 180 graden open, echt heel indrukwekkend om te zien.

P1010929P1010924P10109214888BD03-DF5D-49D1-8CFC-BCAD1695AB1B

Na deze mooie ochtend op het water was het tijd om naar het wildpark “iSimangaliso Wetland Park” te gaan voor onze eerste Safari. In dit park kun je zelf met de auto rondrijden, dit hebben we dan ook gedaan en onderweg goed kijken of we dieren zagen. Dit was natuurlijk in het begin even wennen en een tak of steen werden al snel aangezien voor een buffel of een neushoorn. Maar na een tijdje ging het beter en zagen we de eerste Zebra’s lopen door de velden. De hoofdweg waar we op reden was geasfalteerd maar de zijwegen waren van gravel. Met onze 4x4 jeep was dat natuurlijk geen probleem en hebben we ook zoveel mogelijk het gravel opgezocht om dieren te spotten onderweg naar Cape Videl. Dit is zeer goed gelukt want we hebben verschillende Zebra’s, Gnoe’s, Kudu’s en Rode Duikers gezien. Zelfs hebben we nog een Neushoorn gezien die in de schaduw onder de boom lag. De heenreis eindigde bij Cape Videl waar we nog even naar het strand zijn gelopen, hier was het druk met zonaanbidders en vissers. Na hier nog even een ijsje te hebben gegeten was het tijd om weer terug te gaan want je moet om 18 uur het park uit zijn. De terugweg was nog meer offroad dan de heenweg dus dat gaat niet snel als je ook nog op de dieren moet letten. Bij een van de uitkijkpunten zagen we een paar Buffels lopen en iets verder in de achtergrond zag je 2 grote groepen Nijlpaarden liggen. Heel mooi om te zien in hun natuurlijke omgeving. Op de terugweg hebben we verder nog diverse Kudu’s, Zebra’s en Buffels gezien. Rond de klok van 17 uur waren we weer bij de uitgang en konden we terugkijken op een heel geslaagde middag.

P1010936P1010956P101096238B1AD4F-6DC1-49A8-803B-F28331CD9955P1010963

Het was inmiddels tijd om naar de B&B terug te gaan om nog even te relaxen voor het avondeten. We zijn vanavond lekker in het dorp wat gaan eten en hebben hier van genoten. Het was niet heel druk bij het restaurant maar het eten was heerlijk. Na het toetje was het tijd om terug te gaan naar de B&B. Terwijl we door de hoofdstraat rijden onderweg terug steken er ineens 3 Nijlpaarden de weg over. Wat een beesten zijn dit toch als ze zo over straat lopen. De gids van de excursie vanmorgen had al verteld dat de Nijlpaarden ’s avonds vaak het dorp in lopen om te eten van het gras. Het gras in de tuinen vinden ze namelijk lekkerder dan het gras langs de oevers. Hopelijk hebben de Nijlpaarden een lekker avondmaal, wij zijn in ieder geval weer een ervaring rijker. Nu is het tijd om te gaan slapen morgen hebben we onze eerste Game Drive. We kijken er naar uit.

89CC26F3-025E-4AF6-872F-29C0E6635AEB

1. Maikel:
    12 mei 2019
    Was weer een mooi dagje met leuke ervaringen zo te lezen!
  2. Sjak:
    12 mei 2019
    Al veel dieren gespot: Gaaf! 🍀 Hopelijk gaan jullie nog veel meer zien bij de eerste game drive 👍🏻🎉