Dag 1 - Vertrek naar Kaapstad

6 mei 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

De vakantie gaat nu dan eindelijk beginnen. Vanmorgen moesten we al om half 5 ons bed uit om op tijd  te kunnen vertrekken richting Schiphol. Onze vlucht met KLM van Amsterdam naar Kaapstad vertrok namelijk al vroeg. We moesten namelijk al om half 7 op Schiphol zijn om onze bagage af te geven. Inchecken was gelukkig niet meer nodig dit hadden we namelijk online al gedaan. Gelukkig waren we heel goed op tijd op het vliegveld wat onderweg was er geen kip te bekennen op de snelweg. Nog even snel de auto parkeren op langparkeren en vervolgens met de bus naar de vertrekhal. De bagage afgeven ging soepel en de koffers waren gelukkig niet te zwaar.

7F1594B7-B54F-47E0-B328-5B9AC64C9AF9

Onze volgende halte was de securitycheck waar de handbagage nog even door de scanner moest en wijzelf met onze handen omhoog ook nog even gescand werden. Nog even langs de paspoortcontrole en de vakantie kan echt beginnen. Even wat rondgewandeld en gewinkeld en toen was het alweer tijd om in te stappen in het vliegtuig. Bij binnenkomst werden we welkom geheten door de stewardessen van KLM en werden we verwezen naar onze stoel die achter in het vliegtuig was. De vlucht duurde behoorlijk lang, 11 uur ongeveer, maar gelukkig kregen we wat te eten onderweg en hadden we allemaal onze eigen tv waarop een film of serie gekeken kon worden. Dit zorgt ervoor dat de tijd wat beter opschiet. Wie hebben boven Afrika nog net de zonsondergang kunnen zien vanuit het vliegtuig wat een heel mooi gezicht was. Gelukkig zaten we hiervoor aan de goede kan van het vliegtuig.

83E194DB-6E77-4A96-B14B-88E34986920D

Om 21.20 uur zetten we voor het eerst voet aan de grond in Zuid Afrika. Wel is waar eerst via de wielen van het vliegtuig maar niet heel veel later konden we uitstappen en richting de bagage om te kijken of die ook was aangekomen. Onderweg naar de bagage liepen we door een gang met uitzicht op de hal waar mensen stonden te wachten die passagiers kwamen ophalen. Hier zagen we onze Mark ook al staan en konden we al even zwaaien. Nog snel even de koffers halen en dan konden we met onze persoonlijke gids richting hotel. Wel heel erg luxe natuurlijk dat je op z’n manier opgehaald wordt van het vliegveld in een land waar je nog nooit bent geweest. De huurauto had Mark eerder die middag al opgehaald toen hij vanuit Durban naar Kaapstad is gevlogen. We hebben voor de komende dagen een flinke 4x4 om Kaapstad en omgeving te verkennen. Dus het vervoer voor de komende dagen zit wel goed. Inmiddels was het ook wel tijd om richting hotel te vertrekken. Toen we wegreden uit de parkeergarage was het wel een heel raar gevoel dat je links moet rijden en ook het stuur van de auto aan de andere kant zit. Maar Mark had al wat rond gereden dus die was hier inmiddels al aan gewend. Het was ongeveer 20 min rijden naar het hotel, omdat het donker was konden we niet heel veel zien van de stad en omgeving maar dat komt de komende dagen wel goed.We verblijven in Hotel The Commodore wat een heel mooi hotel is met uitstekende kamers. Na samen nog even een drankje in de bar te hebben gedaan is de dag toch echt voorbij en is het tijd om te gaan slapen. Morgen de eerste dag in Kaapstad en staan er meteen hele mooie dingen op de agenda. Daarover later meer.

44877325-0F58-4AFE-A530-755C175A1822D7FB9158-F087-4FBA-AE22-4B2CDE965669

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Maikel:
    6 mei 2019
    Goed geregeld allemaal, leuk!
  2. Sjak:
    6 mei 2019
    Nice en dikke wagen! Veel plezier en kijk uit naar jullie volgende verhaal