Dag 2 - Tafelberg en Botanische Tuinen

6 mei 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Het eerste nachtje slapen in Kaapstad was maar kort. Gisteravond was het toch al wel laat geworden, we waren pas rond 22.30 in het hotel en wilde nog wel even iets drinken samen. En dan is het toch al snel laat voordat je in bed ligt, om half 7 ging vanmorgen de wekker al omdat we een drukke dag voor de boeg hadden. Maar een drukke dag begin je met een goed ontbijt. Nog even onze Mark opgehaald en vertrokken richting de ontbijtzaal waar we netjes naar een tafel werden gebracht en meteen werden voorzien van koffie en thee. Het eten zag er allemaal super lekker uit en dat was het ook. We hebben heerlijk gegeten met z’n drieën en meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om de dag even door te nemen. Na even buiten gekeken te hebben besloten om op deze stralend zonnige dag te beginnen met de Tafelberg. Mark heeft snel online nog even een paar tickets geboekt, we hebben dit nu pas gedaan omdat bij slecht weer of veel bewolking er niets te zien valt op de Tafelberg. Na het ontbijt hebben we de rugzak ingepakt en was het tijd om de auto voor te laten rijden. Ja dat lezen jullie goed. Het hotel heeft een parkeerservice, je belt naar beneden vlak voordag je wil vertrekken en als je dan beneden komt staat de auto voor je klaar. Echt super luxe maar ook super handig.

88D0E114-BB93-4FFB-AE97-4E6C2A310DD04CF5557B-74BB-4774-AA5F-9A9CB13DAD6B

Om 8.15 zijn we met ons grote slagschip van Ford vertrokken richting Tafelberg. Dit was volgens Google Maps ongeveer 20 min rijden en ook dat klopte vrij aardig. Het was bij de Tafelberg wel even zoeken waar we konden parkeren maar nadat we eerst helemaal naar voren zijn gereden hadden we toch snel een plekje gevonden en stond de auto meteen alweer in de richting om te vertrekken. We waren alleen niet de enige die bedacht hadden dat het slim was om vroeg naar de Tafelberg te gaan, er stond al een behoorlijke rij voor zowel de lift als de kassa. De kassa konden wij gelukkig overslaan omdat we online al kaartjes hadden gekocht voor de lift. Nadat we even in de rij hebben gewacht was het tijd om met de lift naar boven te gaan. Dit is een grote gondel die je in een paar minuten helemaal boven op de Tafelberg afzet. Onderweg naar boven draait de lift een keer rond zodat iedereen alles goed kan zien. Dit zorgt er ook voor dat het niet dringen is om de beste plaatsen in de lift. Eenmaal boven was het uitzicht geweldig. Je kunt hier iedere meter wel een foto maken zo mooi dat het is. Het was volledig onbewolkt waardoor we heel mooi uitzicht hadden op Kaapstad, Waterfront, de haven, Lions Head en Signal Hill. Het waaide wel behoorlijk boven maar dat heeft ons niet weerhouden om een mooie wandeling te maken langs de randen van de Tafelberg. Dit was super leuk en we hebben ook heel veel foto’s gemaakt. We hebben ons verblijf op de tafelberg afsloten met een lekker kopje koffie met iets lekkers in het cafe op de tafelberg met een mooi uitzicht. Toen was al te zien dat we de juiste keuze hadden gemaakt wat het werd steeds bewolkter.

A70BA71B-ACCD-4C33-99B7-61667271AC13DA50EF5E-9E05-4633-AE4D-D1CD789A4990

Na het bezoek aan de tafelberg zijn we terug gegaan richting hotel en was het plan om naar Robbeneiland te gaan waar Nelson Mandela vast heeft gezeten. Maar helaas waren er geen tickets meer verkrijgbaar voor de boot van 13 uur. Dus moest het plan aangepast worden. Na even wat gedronken te hebben op het terras was er een nieuw plan gemaakt. Het plan was om naar de Botanische Tuinen in Kirstenboch te gaan aan de voet van de Tafelberg. Dus terug naar het hotel en de auto opgehaald en vertrokken richting de tuinen. De auto konden we gelukkig heel makkelijk kwijt en we waren zo bij de ingang. Kaartjes gekocht en naar binnen maar. Eerst hebben we daar op het terras even geluncht met z’n drieën want we hadden ondertussen wel honger. Daarna een schitterende wandeling gemaakt door de tuinen met wederom super mooie uitzichten op zowel Kaapstad als de bergen. Na een flinke wandeling was het weer tijd om terug te gaan.

093044D1-5655-4648-8BC6-1761DF3C8ED4E7F186FF-EE67-47D3-8835-F97BC1C778A51FE1D5C1-2B64-4B75-9226-E6223D2B9323

Even lekker relaxen in het hotel voordat we richting het centrum zijn gegaan om even rond te kijken en te gaan eten. Het centrum aan het water (Waterfront) is op slechts 500 meter lopen van ons hotel. Hier hebben ze diverse winkels en heel veel restaurants. Dat was dus moeilijk kiezen maar gelukkig is Mark hier al vaker geweest en wist een mooi restaurant waar we lekker konden eten. Nadat we heerlijk gegeten hadden en de dag nog even hebben doorgenomen was het tijd om naar het hotel te gaan voor een afzakkertje in de bar. Nog snel even de blog bijwerken en dan moeten we weer op tijd gaan slapen want ook morgen hebben we weer een drukke dag voor de boeg.

1. Annelieke:
    6 mei 2019
    Dit klinkt als een geslaagde dag!!!! Fijn dat je zo’n weer had om naar de Tafelberg te gaan! Is idd super mooi! Veel plezier nog! 😘
  2. Tiny Vennix:
    7 mei 2019
    Mooi geschreven. Heel veel plezier de komende dagen. Het is jullie gegunt.
  3. Riky:
    7 mei 2019
    Een drukke, geslaagde dag geweest.
    Mooie foto’s. Veel plezier nog.
  4. Ria vennix:
    7 mei 2019
    heel mooie fotos mooi geschreven en veel plezier samen grotjes ria
  5. Sjak:
    7 mei 2019
    Gaaaaf en wat fijn dat jullie gelijk een mooie dag te pakken hebben! Hartstikke mooie foto’s! Geniet er maar lekker van 🍀