Dag 3 - Kaaps Schiereiland

7 mei 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Vandaag alweer de 3de en laatste dag in het mooie Kaapstad die we ook maar meteen vroeg zijn begonnen. Net als gisteren zaten we al om 7 uur aan het ontbijt want het plan was om rond 8.15 uur te vertrekken voor onze dagtrip naar Kaap de Goede Hoop. Het ontbijt was weer heerlijk en we hebben voldoende energie opgedaan om er voorlopig weer even tegenaan te kunnen. Ons plan lukte helemaal vanmorgen en we zaten dan ook om 8.15 uur in de auto onderweg naar onze eerste stop op het strand van Muizenberg. Het zoeken van een parkeerplaats was hier nog niet zo heel eenvoudig vanwege de vele surfers, maar na een rondje gereden te hebben waren we de auto kwijt en was het tijd voor koffie. Terwijl we van de auto naar Knead liepen zagen we een enorm grote drone staan. Bleek dat ze voor een documentaire van Warner Bros aan het filmen waren. Wordt binnenkort wereldwijd uitgezonden, wie weet zijn we wel in beeld geweest. Na hier even gekeken te hebben en ook nog even de surfers bekeken te hebben was het tijd om koffie te gaan drinken bij een bakkerij in Muizenberg met de naam Knead.

Toen we de koffie op hadden zijn we weer vertrokken naar onze volgende stop op de rondreis over het Kaaps Schiereiland. Voor de volgende stop moesten we 30 minuten rijden naar Bolders Beach. Dit is de thuisbasis van een kolonie Afrikaanse pinguïns waar wij natuurlijk even bij zijn gaan kijken. Vanuit Muizenberg zijn we via Vishoek en Simonstad naar Bolders Beach gereden om de pinguïns te bekijken. Dit was heel erg leuk omdat je ongeveer naast de pinguïns loopt en ze toevallig ook nog eens bijna allemaal jongen hadden. Sommige hele kleine en sommige al wat grotere, echt heel mooi om te zien. We hebben hier zeker wel een uur staan kijken voordat het tijd was om weer verder te gaan. We zijn verder gereden richting het zuiden helemaal langs de kunt tot we het Nationaal Park “Cape of Good Hope” binnenreden onderweg naar Cape Point. Cape Point is het het meest zuidelijke puntje van Afrika, hier staan 2 vuurtorens waar je naartoe kunt wandelen. We zijn naar de oudste toe gewandeld. Dit was over een heel mooi wandelpad helemaal aan de rond van een klif. Je had van hieruit echt super mooi uitzicht over de 2 oceanen die hier bij elkaar komen. Het pad was niet helemaal vlak en we moesten dus af en toe wel wat meters omhoog lopen maar het was allemaal heel goed te doen. Na deze wandeling hebben we nog even geluncht bij “Two Oceans” waar we heerlijk gegeten hebben.

473C220B-7E7E-44A2-B747-8ABDE7D58D9E5596FB70-7937-4471-B974-7442268DD05C84669383-0ED9-42BF-A5BD-7D8DF7CA97C42709F336-77CF-4AB1-BC9C-B37B08BF2BA0F9B6ED26-77ED-4E52-B1C3-D590A8AB7238

Na de lunch hebben we ons opgesplitst, Mark is met de auto naar Kaap de Goede Hoop gereden en wij zijn te voet van Cape Point naar Kaap de Goede Hoop gewandeld. Dit was een wandeling van ongeveer 45 min over een wandelpad met behoorlijk wat klimmetjes en een soms wat lastige afdaling naar Kaap de Goede Hoop. Maar we hebben het gehaald. Onderweg nog een struisvogel en een baviaan gezien, nog wel even geschrokken toen andere wandelaars zeiden dat ze een agressieve baviaan tegen waren gekomen. Daarom maar even een stok gezocht voor het geval we hem ook tegen zouden komen, maar we hebben niets gezien. Natuurlijk hebben we de wandeling afgesloten met een foto bij het bord van Kaap de Goede Hoop zoals iedereen doet. Vanuit hier ging de reis weer terug naar Kaapstad.

1DE2C506-C2AA-4AC5-8136-A47CADC4324D1FEFC3D5-B99B-4097-99D5-37A189E0153739429F0C-E7D7-414A-BA4E-1F683073A22E00F41785-AFFF-4565-B3D0-12367A8B683B

Onderweg naar Kaapstad zijn we zo veel mogelijk langs de kust terug gereden vanwege de mooie uitzichten. Je zou hier het liefst bij iedere bocht stoppen om weer een foto te maken, dit hebben we natuurlijk niet gedaan want dan waren we nu nog niet terug geweest. We kwamen door plaatsjes met namen als Misty Cliffs, Kommetjie en Chapman's Peak. In Chapmans Peak zijn we even gestopt bij een leuk restaurantje om nog even een kopje koffie te drinken voordat we terug waren. Daarna zijn we de tolweg Chapman's Peak Drive op gereden richting Hout Bay. Wat is het hier mooi, prachtige oceaan, hoge golven, super grote stenen en enorme rotspartijen. Gewoonweg genieten. Na Hout Bay zijn we via Camps Bay een Seepunt weer terug gereden naar ons hotel in Kaapstad. Hier hebben we nog even gerelaxt voordat het tijd was om te gaan eten. Op advies van Maikel zijn we gaan eten bij “Baia” een restaurant gespecialiseerd is producten uit de zee. Hier hebben we heerlijk gegeten en ook gewoon een van de specialiteiten van het huis besteld, echt super lekker. Nog een afzakkertje in de bar en de dag zit er alweer op. Morgenochtend moeten we uitchecken en gaat ons avontuur verder richting Stellenbosch.

DAE13369-AF5D-4277-958B-F5DDA395804863B4609D-D986-40AB-90D6-A6ECD2D4BA2D

1. Maikel:
    7 mei 2019
    Mooi dagje geweest zo te lezen, super!
  2. Tiny Vennix:
    8 mei 2019
    Lekker genieten👍👍👍👍👍
  3. Sjak:
    8 mei 2019
    Mooie foto’s en leuk verhaal weer! 👍🏻🍀