Dag 8- HluHluwe

12 mei 2019 - Emangidini, Zuid-Afrika

Na de drukke dag van gisteren hadden we vandaag een hele rustige dag. Vanmorgen heerlijk uitgeslapen in onze B&B in St Lucia. Daar was het ook tijd om de koffers weer in te pakken en verder te gaan. Maar natuurlijk niet zonder een goed ontbijt. Na het eten hebben we op ons gemak de laatste spullen ingepakt en alles weer in de auto geladen. We weten ondertussen hoe de tassen in de auto moeten dus dat was snel gebeurd. Nadat we vertrokken waren zijn we eerst nog even naar de oceaan gereden om even te genieten van het uitzicht. Dit was prachtig, wel zag je hier ook meteen wel de armoede. Er waren diverse mensen die bij het strand kwamen douchen en met kannen vol met water weer terug naar huis gingen. Deze kannen dragen ze allemaal op hun hoofd, dat ziet er heel indrukwekkend uit. Maar daarover later meer. Nog snel even langs de supermarkt voor wat water en wijn. Water kopen was geen probleem maar de wijn is niet gelukt. Blijkbaar mag er op zondag geen alcohol verkocht worden want de slijterij afdeling van de supermarkt was dicht. De pinautomaat deed het wel dus we hebben weer voldoende geld opzak voor de komende dagen.

33FF89D6-0609-48D8-ABC4-152913CAF9146F214771-C01E-42EB-A450-E78C35BE0721

Na het pinnen zijn we echt vertrokken uit St Lucia onderweg naar onze eerste Lodge waar we op safari gaan. Het was ongeveer 1,5 uur rijden naar Falaza Game Park & Spa. Toen we een uurtje onderweg waren kwamen we voorbij een tankstation wat we gebruikt hebben om de diesel in de tank wat aan te vullen en onszelf te voorzien van koffie. We hebben hier op ons gemak een bakje koffie gedronken en zijn toen verder gereden naar de Lodge. Aangekomen bij de Lodge werden we zeer vriendelijk ontvangen bij de receptie en werd ons alles uitgelegd over het verblijf. Er stonden ook al meteen 3 dames klaar die onze koffers naar de tent wilden brengen. Nu kunnen wij onze koffers best zelf dragen maar de dames stonden erop dat zij dit mochten doen. En toen viel onze mond open van verbazing. De koffers werden niet gewoon gedragen maar met een soepele beweging lagen de 3 koffers in een paar seconden boven op het hoofd van deze dames. Echt respect hiervoor want het zijn niet de lichtste koffers, ze wegen bijna alle drie 20 kg per stuk. De fiets hebben we wel zelf gedragen die krijg je niet op je hoofd geladen. Net voordat we bij de receptie weggingen richting onze tent kregen we nog een upgrade zodat Mark zijn eigen tent heeft en niet op een stretcher hoeft te slapen. Echt top service hier bij Falaza. We zijn daarna nog even bij de Ranger langs gegaan voor wat uitleg over de Game Drives. Hierbij hebben we ervoor gekozen om vandaag een Game Drive hier op het domein te doen en morgen en overmorgen naar Hluhluwe te gaan. Hier op het domein komen enkele Impala’s, Nyala’s, Rode Duikers, Buffels, Zebra’s, Gnoe’s en Giraffen voor. Dus maar 1 van de Big 5.

234E8BA9-3C0C-4A7A-A80B-181E32650C9E0F32AAA7-04EB-4452-AFBA-A5904C8133B024B59BA4-13BB-4A87-B307-4C51B6501C5AB44795FE-D9C7-4D1A-B5F2-0EC878AA45DF

Na het gesprek met de Ranger was het tijd om te gaan lunchen in het restaurant bij de Lodge. Dit was voor vandaag een buffet met koude en warme gerechten. Dit varieerde van sushi, salades, geroosterd vlees, ossenstaart tot heerlijke toetjes. Dit was echt heerlijk en we hebben er dan ook volop van genoten. Er was zelfs een kleine wijnproeverij tijdens het eten dus ook voor de drank was goed gezorgd. Na het heerlijke eten zijn we nog even gaan relaxen voordat we om 15 uur verwacht werden voor onze eerste Game Drive. Het is vrij rustig in de Lodge dus we hadden de open auto volledig voor onszelf. Hierdoor konden we optimaal genieten van het mooie uitzicht en de dieren die we onderweg gezien hebben. We hebben tijdens de rit alle dieren die hier voorkomen gezien en hebben vele mooie foto’s gemaakt. De Giraffen waren denk ik nog wel het meest indrukwekkend om te zien omdat deze op zeer korte afstand stonden. Na 2 uur rondrijden door de bossen waren we weer terug bij de Lodge en hebben we de Ranger heel hartelijk bedankt voor de mooie rit. Morgenochtend gaat het avontuur weer verder om 5.30 uur als we naar HluHluwe gaan waar wel de volledige Big 5 voorkomt.

16D9DAEC-AF24-44F5-B921-B203DB753D28641ED0FD-00E7-4932-90F9-7E119100DDA070E2F01C-0030-42C2-A544-1F36A89BF2392477C456-1477-4922-839C-DA40E2D794D9

Nog even snel onszelf opfrissen en nog even relaxen en het is alweer tijd voor het avondeten. Het is heel erg rustig in de Lodge want er zijn bij het avondeten maar 2 tafels bezet. Dus we krijgen alle aandacht van de ober en het overige personeel en komen helemaal niks te kort tijdens het eten. We zitten hier volpension en kunnen kiezen uit het a-la-cart menu vandaag. Dus een heerlijk soepje of salade vooraf gevolgd door een overheerlijke struisvogelbiefstuk. Dit alles sluiten we af met een brownie. Dit alles met een uitzicht over de tuin van de Lodge waar nog een aantal Nyala’s rondlopen. Gewoon weg geweldig. Nog een afzakkertje in de lounge en daarna moeten we toch echt naar bed want morgen om 5 uur gaat de wekker voor onze 2de Game Drive, dit keer in het HluHluwe Imfolosi Park.

F4C23DA7-7BF8-4C5F-9506-4A64127B5C044D4BAF32-37BB-4E13-90E2-5A6C4B9B84D9733F1162-CE44-4518-A794-C9E42890D7C0

Link naar video van koffers dragen voor gevorderden

1. Sjak:
    13 mei 2019
    Zo Campersen zou mij ook wel bevallen 😂 Heel veel plezier en geluk voor morgen! Zou tof zijn als je gelijk de big five kunt spotten 👍🏻