Dag 9 - HluHluwe

13 mei 2019 - Emangidini, Zuid-Afrika

Afgelopen dagen heeft Mark steeds het verhaal van de dag geschreven en nu mag ik het een keer proberen. Dat zal nog niet meevallen, want ons Mark is daar erg goed in.  Ik ben meer van het punten benoemen maar doe mijn best.

Vanmorgen ging al  vroeg de wekker. Vijf uur om precies te zijn omdat we om half 6 klaar moesten staan voor onze safari naar het  HLUHLUWE IMFOLOZIPARK . Onze ranger was goed op tijd en we hadden wederom veel geluk. Een privé safari met z’n drietjes. Het was eerst een dik half uur rijden met de jeep naar de ingang van het park.  Daar aangekomen waren er al verschillende busjes vol met mensen die ook een safari gingen doen. Verschil met ons hun zaten met 10 mensen in een jeep en wij met 3.

P1020037A6430C50-8557-4DAE-83B0-19DC4623FA54

Even kaartjes geregeld en go!!  Park ziet er mooi groen uit en is immens groot. In het begin geen dieren gezien. Na een tijdje kwamen we bij een groepje buffels die rustig stonden te grazen. Fotootjes gemaakt en weer door. Daarna duurde het toch weer wel een tijdje voor we dieren zagen. Om het verhaal niet te lang te maken. Dieren die we nog gespot hebben zijn: olifanten- neushoorns-gnoes- zebra’s en groep giraffen in de verte. Die waren te ver weg om foto’s te kunnen maken. Al met al geen slechte score met 3 van de 5 big five gescoord! Onderweg zijn we op een picknickplaats nog gestopt. De ranger had thee, koffie en een koekje voor ons meegenomen.

P10200512B80180F-E744-49E9-9701-5215CDD0885BP1020026165EC56A-7B97-452F-B415-4D8AA78F14B5P1020032P1020042

Om ongeveer kwart voor 10 waren we terug op de lodge en de hoogste tijd voor het ontbijt. We hadden wel honger gekregen van al dat moois. Het ontbijt was weer super. De lodge hier is echt niet te geloven. Zo mooi en luxe en iedereen is in de weer om het je naar de zin te maken. In totaal staan er 15 tenten en vandaag zijn er 2 bezet. Door ons! We hebben dus alle vrijheid. Vanmiddag na de lunch zijn we lekker bij het zwembad gaan liggen. Frans en Mark zijn er wel even in geweest maar het water was erg koud. Ik heb het daarom bij mijn bedje gehouden.

9D25A27F-8CC6-425F-94E5-92750D812E8EP1020054

Even over 4 zijn we weer naar onze tenten gegaan omdat het toch frisser werd. Na een lekkere douche nog even relaxen en daarna op voor het diner. De kok had wederom heerlijk eten voor ons gemaakt met een lekker wijntje erbij. Ja ja we komen hier niks tekort!  En deze keer hadden ze het wel heel speciaal gemaakt. Kampvuur, tafel netjes gedekt zoals altijd en kaars op tafel. Zo romantisch!!  Na al die gezelligheid weer op tijd naar bed want morgenvroeg gaat de wekker weer om 5 uur voor onze volgende safari. Nu al zin in!!

4E56FFD8-F0CC-4CDC-876E-7E3E08C557C2

Tot slot wil ik nu al even Mark  bedanken. Wat is het toch super tof voor ons om zo samen Zuid Afrika te ontdekken!!  😘

1. Annelieke:
    13 mei 2019
    Goed geschreven hoor mam!!! Was weer een geslaagde dag zo te lezen! Bijzonder om de dieren zo te zien he?! En luxe dat het daar zo rustig is! Lekker genieten met z’n 3tjes!!😘
  2. Maikel:
    14 mei 2019
    Unieke ervaring door zo met z'n 3-tjes, super leuk! Ennuuuhhh, tent? Dat op die foto mag je geen tent meer noemen he, das gewoon een super luxe kamer / verblijf! En lekker hoor, iedere dag goed eten en voorzien van een lekker wijntj, top!